F16’LARIMIZA YUNAN TACİZİ
Balıkesir’den havalanarak eğitim uçuşu yapan Türk F-16’larının, Ege Denizi’nin uluslararası hava sahasında, Yunan uçaklarının üç kez tacizine uğradığı ortaya çıktı

30 Aralık 2006, 07:15

Yunan savaş uçakları, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt ile Yunanistan Genelkurmay Başkanı Oramiral Panagiotis Çinofotis arasında varılan mutabakata aykırı olarak, Ege Denizi’nin uluslararası hava sahasında eğitim uçuşu yapan Türk savaş uçaklarını üç kez taciz etti.Çarşamba günü yaşanan tacizlerden ilki Balıkesir’den havalanan iki F-16’nın, Yunanistan’ın N. Ankialos Havaalanı’ndan kalkan iki Yunan F-16’sı tarafından saat 13.26’da engellenmesiyle gerçekleşti. Planlı eğitim uçuşu yapan Türk F-16’ları, olayın ardından üsse geri döndü.Türk Hava Kuvvetleri’nin planlı eğitim uçuşu için Ege’nin uluslararası hava sahasında bulunan iki F-16’sı da, saat 15.45’te de Yunanistan’ın Skiros Havaalanı’ndan kalkan iki Mirage 2000 tarafından taciz edildi. Üçüncü taciz Midilli’nin batısında gerçekleşti. Balıkesir’den havalanan iki Türk F-16’sı, Yunan F-16’larının engellemesiyle karşılaştı.Türk uçaklarına yapılan önlemeler, Büyükanıt ve Çinofotis’in Atina’da vardığı mutabakata aykırı olarak gerçekleşti. Genelkurmay Başkanlığı, Büyükanıt’ın Atina temasları öncesinde "jest" niteliğinde bir adım atarak, resmi internet sitesindeki "hava sahası ihlalleri" başlığını erişime kapatmıştı. Bu link halen kapalı bulunuyor.Yunanistan temaslarını değerlendiren Büyükanıt, amaçlarının Türk ve Yunan savaş uçakları arasındaki çatışmaları ortadan kaldırmak olduğunu belirterek "Önemli olan oradaki gerginliği boşaltmak. Bu sorunu siyasilerin çözecekleri güvenli bir ortamı yaratmak" demişti. Büyükanıt, iki ülke uçaklarının uçuşlar sırasında birbirine belli mesafeden fazla yaklaşmayacağını ve milli - askeri günlerde iki tarafın uçuş yapmayacağını belirtmişti.206

GELEN YORUMLAR

MUAVENET
30 Aralık 2006, 10:30
Sakal bırakmaya karar verdim.Sn. büyükanıt’ın attığı adımın yanlış olduğunu mizahi bir şekilde eleştirmiş ve F-16 larımızın cephane kısımlarını Mavi ve Beyaz güllerle yükleyelim demiştim.Keşke dediğimi yapsalardı taciz esnasında füzeleri ateşlediğimizde gülleri sunmuş olurduk.Lütfen bakınız www.kirmizi-beyaz.blogspot.com saygılarımla Sabih samur

kAYNAK : gazeteci.tv

0 yorum