Paşa’dan Kandil şoku
Keşke ‘Git oraya, vur gel’ diyebilseydik. Ama bunu yapma imkanımız yok...

Terörle Mücadele Özel Temsilcisi E. Org. Edip Başer’in açıklamaları şok yarattı. Paşa, PKK yuvası Kandil Dağı’nın vurulmasını isteyenleri “hamaset yapmakla” suçladı. ABD kuklası Celal Talabani’ye tavır koyanlara da “Siz bu Irak’ı adam yerine koymamazlık edemezsiniz” sözleriyle yüklendi...
Konjonktür uygun değilmiş
Emekli Org. Başer’den şaşırtan soru: Kandil Dağı’na gittiniz; kaç tane teröristi orada yok edeceğinizi düşünüyorsunuz acaba. (Oraya giderim) diyen kahramanlara soruyorum bu soruyu
Ulusal Güvenlik ve Stratejik Araştırmalar Derneği’nin (UGSAD) toplantısında konuşan Türkiye’nin Terörle Mücadele Özel Temsilcisi Emekli Orgeneral Edip Başer’in açıklamalarını işitenler duyduklarına inanamadı. Terörle mücadeledeki kararlılığın altını çizmesi beklenen Emekli Orgeneral Başer, “Bu mesele sadece hamasetle hallolacak bir mesele değildir. (Ben olsam şöyle yapardım, vurduğum gibi girerdim, canına okurdum) kahramanlıkları ile bu işi çözmek mümkün değil.” ifadesini duyanlar şaşkınlığa uğradı.
Koşullar el vermiyor
Terör örgütü PKK’nın silahlı unsurunun çok büyük bir bölümünün Kuzey Irak’taki kamplarda olduğunu dile getiren Başer, “Irak’ın birliğini korumasını ve o şekilde devam etmesini, güvenilir bir komşu olmasını istiyorsunuz. O zaman siz bu Irak’ı adam yerine koymamazlık etmemelisiniz. Edemezsiniz de zaten. Çünkü konjonktür sizin bunu yapmanıza izin vermiyor” diye konuştu. Başer, şunları kaydetti:
* Keşke dünyanın süper gücü biz olsaydık da (kimse karışamaz benim işime; git oraya, vur gel) diyebilseydik. Sırf halkımızı tatmin etmek için veya terörü öyle bitecekse bitirmek için. Ama bunu yapma imkanınız yok. Niye yok; siyasi, askeri koşullar buna el vermiyor.
* Ama siz hayali olarak (Ben vururum, girerim Kandil Dağı’na...) Kandil Dağı’na gittiniz; kaç tane teröristi orada yok edeceğinizi düşünüyorsunuz acaba. (Oraya giderim) diyen kahramanlara soruyorum bu soruyu. Bu, terör örgütü... Onurlu bir devletin askeriyle savaşmıyorsunuz. Bunda onur, haysiyet yok.
* Dolayısıyla neyle oyun oynadığımızı bilmek zorundayız. O halde siz (benim terörüm) diyemezsiniz. Çünkü terörün görünen kısmı, silahlı unsurunun büyük bir kısmı başka bir ülkenin toprağında. Bu terör örgütünün finans kaynağının büyük bir bölümü yurtdışından geliyor. Belçika’dan, Almanya’dan, Fransa’dan geliyor. Oradaki PKK grupları, zorla ya da gönüllü para topluyor. Terörle mücadele, sadece güvenlik güçlerinin silahlı mücadelesinden ibaret değildir.
* Bu mesele sadece hamasetle hallolacak bir mesele değildir. (Ben olsam şöyle yapardım, vurduğum gibi girerdim, canına okurdum) kahramanlıkları ile bu işi çözmek mümkün değil.

Haber Tarihi : 18.11.2006 Kaynak : YENİÇAĞ GAZETESİ


SABİH SAMUR YORUMU

Bu zamana kadar ki bütün değerlerim,inançlarım bir bir yıkılmaya başladı.Bu memleketin yönetiminde Türk oğlu Türkler var.Kim takar Amerika'yı,Rusya'yı diye inanılmaz bir özgüven duyuyordum.Şu an alt üst olmuş vaziyetteyim.Umarım paşa ne söylediğinin farkındadır.
Eğer dil sürçmesi değil hakikaten böyle düşünüyorsa acilen istifa etmelidir.
Türk'ün hiç kimseden korkusu yoktur,hiç kimseye gebeliği yoktur.
Böyle düşünmek hamaset ise ben hamaset yapıyorum.
Eminim ordumuzda da benim gibi hamaset yapanlar vardır olmak zorundadır.
Eğer yoksa vah benim memleketim...

0 yorum